Premium

Dubsmash campagne: huilend meisje playbackt op boze mannenstem

No Kidding vraagt aandacht voor kindermishandeling door middel van een Dubsmashvideo.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Goud Activatie haakt in op de Dubsmash-hype met een video waarin een huilend meisje playbackt op een boze stem van een man. Jaarlijks worden er in Nederland 350.000 kinderen emotioneel of lichamelijke mishandeld of zijn getuige van huiselijk geweld. 80% procent van deze kinderen praat hier nooit over. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor dit probleem.

Dubsmash staat nu op nummer één in de iTunes en Android store en is daarmee de meest gedownloade app van het moment. Gebruikers van de app kiezen een lied of een filmquote en proberen daar op te playbacken. De selfievideo&;s die in de app worden gemaakt worden massaal op het internet gedeeld. 

Credits
Bureau: Goud Activatie
Concept & creatie: Diederik van Kollem, Joost Hammann, Roos van Dam
Creatie: Norman Groenewegen, Pepijn Spanjerberg
Klant: No kidding
Productie: Maaike Peters

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie