DPG Media wil dat de publieke omroep een centrale rol gaat spelen bij de distributie van podcasts. 'Lieve NPO, zet jullie platform open voor onze podcasts', zegt Iwan Reuvekamp die bij DPG Media verantwoordelijk is voor digitale audio, in een bericht in NRC. DPG Media verwacht dat grote spelers als Apple en Spotify een dominante positie gaan krijgen in de Nederlandse podcastmarkt.
'Als de NPO de sector zou willen helpen, laten ze dan zorgen dat hun app die ene lokale speler wordt waar we allemaal in kunnen participeren', zegt Reuvenkamp.
NPO heeft de app NPO Luister, die nog niet officieel door de minister is goedgekeurd, maar wel al in werking is. DPG Media heeft zelf geen podcastapp
NPO-directeur audio Jurre Bosman laat weten met DPG Media over het voorstel te willen praten zodra er toestemming is om met NPO Luister door te gaan.
Op de Nederlandse markt heeft NRC een eigen podcast- en audio-app. Daarnaast ontstaan er vaker samenwerkingen in de Nederlandse markt, zoals recent tussen Ad Alliance en Dag & Nacht Media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!