De elf winnaars werden vanavond bekendgemaakt in Theater Amsterdam met het thema ‘The Magic of Media’.
Dit zijn de winnaars:
Merk van het jaar: McDonalds (always open for good times) - OMD, TBWA, DDB, Tribal, HKS, Databay
Genomineerd:
Doritos - PepsiCo, OMD, Fitzroy & Divimove
ING, voor wie vooruit wil - Mindshare, Greenhouse Group, JWT Amsterdam
Media-exploitant van het jaar: Exterion Media
Genomineerd:
BrandDeli
Wayne Parker Kent
Mediabureau van het jaar: PHD
Genomineerd:
M2Media
MediaCom
YIM Mediatalent van het jaar: Lotte Hillen - UM
Genomineerd:
Bart Delwig - Social Inc
Nancy Faber - Omnicom Media Group
Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar): Rick Vriesema - Exterion Media
Genomineerd:
Maarten Rooduijn - JCDecaux
Marco Gijsen - BrandDeli
Mascha Colmans - de Graaf - Jean Mineur Mediavision
Beste engagementstrategie: Tele2 Super-Super-Super-Selfie - Dentsu Aegis Network, iProspect, INDIE, Code D'azur, MEC, Storyboard, The Story Lab
Genomineerd:
Bavaria #CARNAVALVRIJ - Mindshare, Blue Mango Interactive, Fama Volat, Blauw Gras
Intertoys Topper of Mind dankzij Testpiet en haar Testpiet Topper - UM, UM Studios, BrandDeli, Viacom International, Media Networks, NL Film
Beste gebruik van een medium: Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht - KPN, Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton Strategies
Genomineerd: The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
Beste mediaperformance: Microsoft Surface Book – Turn passion into possible - Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree
Genomineerd:
Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive
Sigma S2U Allure – Klaar voor de komende 10 jaar - Dentsu Aegis Network, Vizeum, Havas Lemz
Beste media-innovatie: Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive
Genomineerd:
C&A Christmas Collection Campaign - Carat, Isobar, Posterscope, NEAR
NRC Branded Content rekent af op leesduur middels quality view - NRC Media
The Green Gallery Green Screen Ad Blocker Cheesecake - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
Hans du Chatinier-prijs (onderzoek): Outdoor Ad Impact Forecaster - MeMo², Exterion Media
Genomineerd:
VideoVision video viewtime verklaard door neuroscience en AI - Mediabrands Netherlands
Beste mediastrategie: Mens, wat ben je mooi als je probeert - Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa
Genomineerd:
Hoe Philadelphia de cheesecakemarkt veroverde met #MijnPhiladelphiaCheesecake - Carat, The StoryLab, Adfactor, iProspect, Zipper
The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
Zwitsal Babynamen App: Samen swipen naar de perfecte babynaam - Mindshare, Gravity
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!