MediaMarkt heeft na een pitchproces gekozen voor Dentsu als nieuwe mediabureau. Het gaat vanaf mei 2023 aan de slag met stratiegie, planning en inkoop van media. Het account was in handen van Wavemaker.
Er deden zes bureaus mee aan het 'grondige pitchtraject', dat werd begeleid door Geert Debruyne en Henk Plessius van FMA. Een belangrijke rol bij de pitch speelde het feit dat MediaMarkt in 2021 is overgegaan naar een Benelux-structuur.
Hongerig ambitieus
MediaMarkt was ‘hongerig naar een samenwerking waarin we het medialandschap in de drie landen met een efficiënte, geïntegreerde aanpak kunnen aanvliegen’, aldus Kim Vilein, verantwoordelijk voor het merk, marketing en campagnes bij de elektronicaketen.
Het mediabureau moet daarmee bijdragen aan de ambities van MediaMarkt, waaronder het vergroten van zijn marktaandeel en het behouden van zijn naamsbekendheid.
Dentsu met zijn Benelux-organisatie en inzichten en strategie om het bereik te vergroten kwam daarbij als beste uit de bus. Vanaf mei 2023 wordt het verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, mediaplanning en -inkoop.
Begrip van markt en uitdagingen
‘We zijn gecharmeerd door de aanpak en inzichten van Dentsu’, zegt Vilein, ‘en hadden meteen het gevoel dat ons toekomstig team onze markt en de uitdagingen waar we voor staan begrijpt.’
Vilein gelooft dat Denstu een grote meerwaarde heeft in het in lijn brengen van de nationale campagnes met de ‘performance-marketingactiviteiten’ die MediaMarkt in eigen huis ontwikkelt.
Mark van Dijk, ceo van Dentsu Benelux, ziet in de keuze voor het bewijs dat de Benelux-organisatie, die nu twee jaar bestaat, ‘in staat is om zo een geweldige klant te kunnen servicen van strategie tot executie’.
Over welke andere bureaus er aan de pitch deelnamen doet MediaMarkt geen uitspraken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!