Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorgconsument wil open ziekenhuiscommunicatie

Transparantie over beleid en bedrijfsvoering is een belangrijke factor bij de keuze voor een ziekenhuis, naast de deskundigheid van medisch…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat consumenten open en eerlijke informatie belangrijk vinden. Daarbij gaat het niet alleen om duidelijke informatie voor patiënten maar juist ook om informatie over bijvoorbeeld de financiële gezondheid van het ziekenhuis, de visie van de directie en deskundig personeel. Deze factoren dragen bij aan de reputatie van iedere organisatie. Uit het onderzoekt blijkt dat ze tevens de basis vormen voor de keuze van een ziekenhuis.

related partner content for mobile comes here

Een ander belangrijk resultaat is dat visie en leiderschap en financiële prestaties wel degelijk van belang zijn in het keuzeproces van de zorgconsument. Hij zal eerder kiezen voor een ziekenhuis dat geleid wordt door een sterke, kundige directie.

De top-10 van belangrijkste factoren: 1. Deskundigheid medisch specialisten; 2. Transparantie; 3. Tijd voor vragen en uitleg patiënt; 4. Authenticiteit; 5. Deskundig zorgpersoneel; 6. Vertrouwen; 7. Consistentie; 8. Goede werknemers; 9. Moderne medische apparatuur; 10. Korte wachttijden.

Het onderzoek is verricht door Bibi Bemelmans, adviseur bij Fleishman-Hillard, in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam en in opdracht van Fleishman-Hillard Amsterdam. Het onderzoek is mede gestoeld op het Reputatie Quotiënt van Cees van Riel. In totaal hebben meer dan 500 consumenten eraan deelgenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in