Zorgconsument wil open ziekenhuiscommunicatie
Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat consumenten open en eerlijke informatie belangrijk vinden. Daarbij gaat het niet alleen om duidelijke informatie voor patiënten maar juist ook om informatie over bijvoorbeeld de financiële gezondheid van het ziekenhuis, de visie van de directie en deskundig personeel. Deze factoren dragen bij aan de reputatie van iedere organisatie. Uit het onderzoekt blijkt dat ze tevens de basis vormen voor de keuze van een ziekenhuis.
Een ander belangrijk resultaat is dat visie en leiderschap en financiële prestaties wel degelijk van belang zijn in het keuzeproces van de zorgconsument. Hij zal eerder kiezen voor een ziekenhuis dat geleid wordt door een sterke, kundige directie.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe top-10 van belangrijkste factoren: 1. Deskundigheid medisch specialisten; 2. Transparantie; 3. Tijd voor vragen en uitleg patiënt; 4. Authenticiteit; 5. Deskundig zorgpersoneel; 6. Vertrouwen; 7. Consistentie; 8. Goede werknemers; 9. Moderne medische apparatuur; 10. Korte wachttijden.
Het onderzoek is verricht door Bibi Bemelmans, adviseur bij Fleishman-Hillard, in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam en in opdracht van Fleishman-Hillard Amsterdam. Het onderzoek is mede gestoeld op het Reputatie Quotiënt van Cees van Riel. In totaal hebben meer dan 500 consumenten eraan deelgenomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid