Overslaan en naar de inhoud gaan

Zomerestafette: Floaten? Dat zouden meer merken moeten doen!

Verschillende marketingexperts (onder andere Alfred Levi en zijn collega's Rik Ruts en Feli Halve, Jeroen de Bakker-2008 en Mark…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verschillende marketingexperts (onder andere Alfred Levi en zijn collega's Rik Ruts en Feli Halve, Jeroen de Bakker-2008 en Mark Woerde-Lemz) geven in de Zomerestafette hun mening over zaken die op dit moment bij de marketeer leven.
De postings en reacties zijn een inleiding voor het evenement , georganiseerd door Tijdschrift voor Marketing en , 1 oktober aanstaande.

related partner content for mobile comes here

Veel adverteerders zetten online in om ouderwets bereik op te bouwen binnen de doelroep. Ze kopen banners in, onderhandelen over de kosten per 1.000, hopen op veel clicks en evalueren de campagne veelal aan de hand van de traffic naar een site.

Er zijn ook adverteerders die het anders doen. Die verdiepen zich niet alleen in waar hun doelgroep zich online begeeft, maar kijken vooral goed naar wat hun doelgroep daar aan het doen is en hoe ze hun merkboodschap op een relevante en slimme manier kunnen verspreiden binnen de belevingswereld van de consument.

Een voorbeeld hiervan is de online campagne van Centraal Beheer op Hyves. Op basis van de Skydiver tv-commercial rond Koninginnedag ontwikkelde deze verzekeraar een laagdrempelig, verslavend . Dit spel kon je makkelijk op je Hyves profielpagina zetten en de top100 werd samengesteld aan de hand van de gameplays die plaatsvonden binnen jouw vriendengroep en de bezoekers van jouw pagina. Dat werkt aanstekelijk...

Een virale hit was het resultaat. Binnen de eerste maand was het spel meer dan 1 miljoen keer gespeeld. De gadget met het spel kwam namelijk al snel terecht op 50.000 profielpagina's. Dit heeft geleid tot 25.000.000 vertoningen en 25.000 uur gameplay. En de virale motor draait nog steeds door. Inmiddels is het spel meer dan 2,5 miljoen keer gespeeld... De kosten per contact zijn inmiddels zo laag, dat ze niet meer op een rekenmachine passen.

Denk dat dit de manier is hoe online advertising moet werken. Niet geforceerd opzoek gaan dus naar 1 dimensionaal bereik, maar iets relevants of leuks ontwikkelen en dat verspreiden op de virtuele hangplekken waar consumenten zich massaal ophouden. Dus minder views-, clicks- en traffic-denken en meer je merk laten floaten waar de massa is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in