Overslaan en naar de inhoud gaan

Windows versus walls

De reclame's van Mac tegen Microsoft/PC kennen we wel: "I'm a mac". Hierin wordt op een amusante manier getoond waarom Mac's eigenlijk veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De reclame's van Mac tegen Microsoft/PC kennen we wel: "I'm a mac". Hierin wordt op een amusante manier getoond waarom Mac's eigenlijk veel leuker, handiger en spannender zijn. Het was een stevige 1-0 voor Apple. Nu komt Microsoft terug met een serie commercials waarin ze openlijk toegeven dat Macs cool zijn, maar dat dat eigenlijk een beetje kinderachtig is. Met een PC krijg je gewoonweg meer waar voor je geld stellen ze. Een interessante campagne, waarbij ik (als neutrale toeschouwer) persoonlijk blij ben te zien dat Microsoft op een creatieve manier terug blaft. Ze leken altijd zo'n mak schaapje naast de branding-machine van Apple.

related partner content for mobile comes here

Het is allemaal onderdeel van een campagne die niet zo zeer reclame maakt voor Microsoft in het bijzonder, maar voor het gebruik van PC's in het algemeen. Uiteraard is dat in het belang van Microsoft. Zelf vind ik het wel een leuke discussie omdat ze Apple 'kleineren' door Apple's grootste USP onderuit te halen; design en het hoge cool-gehalte. Ze zeggen eigenlijk: "Ja, jullie zijn inderdaad best cool". Automatisch wordt die discussie dus omzeilt doordat ze zich op dat vlak gewonnen geven. Daarna kom je dan uit op de kwaliteiten van de computers en daarover valt te twisten natuurlijk. Goed om te zien dat Microsfot inziet dat ze niet op het vlak van design moeten gaan concurreren en dat ze er ook op een leuke manier mee omgaan in deze campagne.

Is dit de manier van Microsoft om Apple te bestrijden?

En waar zijn wij zelf eigenlijk fan van?

Hier de filmpjes uit de campagne:

Daarnaast is er een serieuze campagne gelanceerd genaamd 'Windows versus walls' (wat ik een erg sterke slogan vind) en dat is natuurlijk een stevige statement. Apple krijgt namelijk wel eens het verwijt dat ze teveel op een eigen eilandje proberen te opereren en dat ze daarmee het gebruiksgemak niet ten goede komen. Op de is hierover meer te lezen. De woorden Apple of Mac, worden hierin niet gebruikt...daarvoor wordt het informelere platform YouTube gebruikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in