Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegener ziet geen herstel advertentiemarkt

Wegener heeft de hoop op herstel van de advertentiemarkt voor dagbladen in 2003 opgegeven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Ik zie in 2003 geen verbetering’, zegt bestuursvoorzitter Jan Houwert tegen De Financiële Telegraaf. In het eerste halfjaar van 2002 daalde het advertentievolume van Wegeners dagbladen met 10 procent tegenover dezelfde periode in 2001. De personeelsadvertenties, waarvan Wegener sterk afhankelijk is, daalden in de eerste zes maanden van 2002 zelfs met 20 procent. Houwert houdt rekening met slechte vooruitzichten. ‘Het is geen wetenschap, maar het is mogelijk dat de bodem van de advertentiemarkt nog steeds niet is bereikt.’ Houwert baseert zijn uitspraak op de vorige dip in de advertentiemarkt, die zich voordeed aan het begin van de jaren negentig en ongeveer drie jaar duurde. De bestuursvoorzitter verwacht dat het EBITA-resultaat in de tweede helft van 2002 meer dan 45 procent zal toenemen ten opzichte van de 6,6 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. In het eerste halfjaar van 2002 bedroeg de EBITA 42,2 miljoen euro. Daarmee zou over heel 2002 het operationele resultaat uitkomen op ten minste 51,77 miljoen tegen 71,7 miljoen euro in 2001. Wegener boekte over het jaar 2001 een nettowinst van 28,8 miljoen euro bij een omzet van 973,3 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in