Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom inschrijven voor de Accenture Innovation Awards 2012 loont

Vanaf vandaag kan innoverend Nederland meedoen aan de Accenture Innovation Awards 2012. Natuurlijk voor de mediawaarde van de Blauwe Tulp…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winnaar van deze zesde editie voegt zich bij grote namen als Hyves, Buienradar en AMBER Alert. Het concept van 2011-juryprijswinnaar Repudo wordt inmiddels beproefd door onder andere KPN, Heineken en T-Mobile. De palmares van Blauwe Tulp-winnaars voor de communicatie-, media- en technologiesector ziet er zo uit: TenPages.com (2010), Layar (2009), Myngle (2008) en SellaBand (2007).

related partner content for mobile comes here

Exposure, aandacht en herkenning
Publieksprijswinnaar van vorig jaar, Roamler, raadt alle innovatieve start-ups aan zich in te schrijven. Oprichter Wiggert de Haan: “De Innovation Awards hebben ons veel exposure, aandacht en herkenning gebracht. Het is ontzettend gaaf dat bedrijven Roamler meteen associëren met ‘geld verdienen met je smartphone’.”

Kritischer naar je product of dienst kijken
Ook andere deelnemers plukken vruchten van de Innovation Awards. Start-ups als 22Tracks, eFaqt, Peecho, Zwapp, PageFreezer en Foodzy pitchten hun concept vorig jaar meermaals voor de jury. Om de inschrijvingen van 2012 te beoordelen, zetten juryleden – onder wie Boris Veldhuijzen van Zanten, Willem Sijthoff en Simone Brummelhuis – hun vakkennis weer in. “De feedback van de jury geeft je als deelnemer stof tot nadenken en de kans om het product nog beter te maken”, aldus Wiggert. “Als je steeds vaker je pitch doet, leer je je product steeds beter kennen en ga je kritischer naar je product kijken. De vragen die de jury stelt, maken je product echt een stuk beter.”

Contact met de top van Nederlandse bedrijven
Bovendien kan deelname aan de Accenture Innovation Awards start-ups in contact brengen met de top van Nederlandse bedrijven. Dat gebeurt via de Innovation Exchange – een spin-off van de Innovation Awards. Op de Innovation Exchange 2012 ontmoetten bijvoorbeeld Sanoma, KPN, RTL Nederland, Boom Uitgevers en Vodafone meer dan vijftig ondernemers die deelnamen aan de Innovation Awards. In veel gevallen was er sprake van een match en zijn vervolgafspraken gemaakt. Deze speeddates met een hoge succesrate zijn een mooi voorbeeld van de verborgen waarde van de Innovation Awards.

Ook exposure, waardevolle feedback op jouw innovatieve concept én kans maken op de Blauwe Tulp en Publieksprijs? voor de Accenture Innovation Awards 2012.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in