Overslaan en naar de inhoud gaan

Vissenbescherming tegen Unilever-reclame

Een vissenkom is niet een juiste behuizing voor vissen. Onder dat motto heeft de Stichting Vissenbescherming was- en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Stichting deed het verzoek naar aanleiding van een recente reclame voor Sun vaatwasmiddel, waarbij een vissenkom met een goudvis in beeld wordt gebracht om het middel te promoten. De vissenkom wordt in de reclame gebruikt als metafoor voor 'stralend schoon'.

related partner content for mobile comes here

Volgens een woordvoerder van de Vissenbescherming ‘wekt het beeld met de verkeerde indruk over huisvesting voor vissen'.

Een woordvoerder van Unilever zegt dat de betreffende reclame gewoon te zien blijft. Hij noemde het gebruik van de vis en de kom wel ‘een ongelukkige keuze'. ‘Wij hadden beter alleen voor de glazen bloemenvaas kunnen kiezen. In de toekomst zullen we hier rekening mee houden (ANP).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in