Overslaan en naar de inhoud gaan

Veilingen onverminderd populair

Consumenten houden van koopjes. Onlineveilingen zijn onverminderd populair.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weliswaar zijn onlineveilingen volgens de FBI de grootste bron van klachten over fraude, maar dat weerhoudt consumenten er niet van om er druk gebruik van te blijven maken. Dat blijkt uit de Digital Consumer Shopping Index van Greenfield Online. Het veilinggebruik was in 2000 iets groter dan in 1999. Maar liefst 85% van de verkopers en kopers was tevreden over hun veilingervaring. De meest verhandelde goederen zijn cd’s, kleding, vliegtickets, computersoftware en apparaten op het gebied van gezondheid, schoonheid en fitness. Greenfield’s onderzoekspopulatie bestaat uit leading-edge-consumenten, die gemiddeld 19 uur per week over het internet surfen en waarvan 70% gebruikmaakt van onlineveilingen. De belangrijkste redenen om via veilingen te kopen: goede deals (74%), prijsoriëntatie (62%), fun (55%). En om te verkopen: winst / geld terug zien (74%) en spullen kwijt kunnen (71%).

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing news, 20-11-2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in