Overslaan en naar de inhoud gaan

Universal Media Mediabureau van het Jaar bij Amma

Bij de achtste editie van de Annual MWG Media Awards (Amma), vanavond in de Westergasfabriek, is Universal Media bekroond tot Mediabureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de categorie Beste Media-/Middelenstrategie ging een Amma naar ‘Steps - Julia’s Tango’ (Net 5), de case ‘Citrus Splash by 7UP’ (Kobalt) ontving een nominatie. Als Beste Mediastunt werd ‘Belastingdienst - Something to declare?’ (Schiphol Media) bekroond, dat liet ‘Even Apeldoorn bellen in de Koopgoot’ (DDB) achter zich.

related partner content for mobile comes here

Voor Beste Monomedia-Inzet viel Vizeum in de prijzen, voor de campagne ‘Reaal claimt out of home’, genomineerd waren ‘ABN Amro Beurstrends gadget’ (Kobalt) en ‘Online campagne voor de Spa Watercoach’ (Initiative en Digilogue). Voor het eerst in drie jaar was er een goede oogst in de categorie Media-Innovatie: daar ging een Amma naar ‘Coffee Company - WiFi Headlines’ (They), genomineerd waren ‘LiveCastr’ (Muse en IceMobile) en ‘Dove Geuradvertising Bioscoop’ (Mindshare).

Ook werd voor het eerst in het bestaan een Special Amma toegekend, aan de vorig jaar overleden Jaap van Huis. Media-adverteerder van het Jaar is KPN, de Hans du Chatinier-prijzen voor studenten en professionals gingen respectievelijk naar Daan Muntinga (Universiteit van Amsterdam) en naar de Stichting Kijkonderzoek (i.s.m. Intomart GfK en Nedstat) voor het onderzoek SKO Streaming tv onderzoek.

YIM - Mediatalent van het jaar is Annemieke Overgaauw van Stroom, nominaties waren er voor Marc Arnold (Mediaxplain) en Anne Kloosterman (Twist). Exploitant van het jaar is Radio 538 (genomineerd waren Hillenaar Outdoor Advertising, JCDecaux Nederland en Sky Radio), ook de Carl Lipp-prijs voor Mediavertegenwoordiger van het jaar ging naar Radio 538, en wel naar Joris van der Pol. In die categorie waren verder Erik Dol (JCDecaux) en Fokke Zandstra (Reed Business Media) genomineerd.

Volgens Juryvoorzitter Albert Winninghoff leverde de Amma voor Mediabureau van het Jaar de jury de meeste hoofdbrekens op. Een extra sessie was zelfs nodig om tot een eindoordeel te komen. Winninghoff: ‘Universal, Zenith, M2Media en BrandConnection zijn vier serieuze, gekwalificeerde marktpartijen. Elk manifesteert zich over een veel breder front dan alleen het adviseren en servicen van de cliëntlist. De vier zijn duidelijk aan elkaar gewaagd.’ Uiteindelijk wint Universal. ‘Het verschil zit in een optelsom van nuances. Die concentreert zich op de bijdrage aan de ontwikkeling van het vak, voeling met de markt, profilerend onderzoek, creativiteit in denken en doen, partnering met complementaire disciplines en commerciële partijen uit andere bedrijfstakken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in