Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever: mogelijk merken onder eigen naam

Unilever denkt erover om enkele van zijn merken onder de eigen naam te ´branden`. Dat zegt althans de Britse topman Niall FitzGerald tegen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij denkt dat de tijd mogelijk is gekomen om Unilever als een ´paraplumerk` te lanceren voor producten als Persil en Ben & Jerry`s. Persil zou dan bijvoorbeeld ´Persil van Unilever` moeten gaan heten. Wanneer dit zou moeten gebeuren, zei de topman niet. Het concern heeft dit in het verleden niet gedaan omdat het bang was dat als een product minder zou lopen dat ook effect op een ander merk zou hebben. FitzGerald stipte als voorbeeld Persil Power aan, dat kleding beschadigde in de wasmachine. ´Een merkenprobleem werd al snel een corporate issue.` Toch denkt hij dat het ook juist andersom kan werken. Bijvoorbeeld door de milieuvriendelijkheid van het concern te belichten. ´Als we dat voor alle merken apart moeten doen, brengt dat enorme kosten met zich mee (Campaign).`

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in