Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever houdt vast aan winstvoorspelling

Voedingsconcern Unilever houdt zijn winstvoorspelling voor heel 2001 overeind. De winst per aandeel, voor afschrijving goodwill, groeit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks het relatief goede nieuws dook het aandeel op de effectenbeurs in de min. ‘Er wordt gevoelig gereageerd, omdat Unilever zich opvallend voorzichtig uitliet tijdens de analistenbijeenkomst maandag’, aldus een analist. Hij vond vooral de uitlatingen over de groei in huishoudelijke producten en de divisie persoonlijke verzorging zeer terughoudend. ‘Terwijl het daar de laatste tijd juist zo goed mee ging.’ Hoewel de winst per aandeel het derde kwartaal nauwelijks zal groeien ten opzichte van het tweede kwartaal, voorspelt de analist dat Unilever zijn verwachting voor heel 2001 waar kan maken. Verder komen de extra kostenvoordelen door de overname van Bestfoods op stoom en is tv-reclame steeds goedkoper geworden. Opvallend stil hield Unilever zich over de mogelijke invloed van de aanslagen in de VS op de bedrijfsresultaten. H. Green, vice president Investor Relations van Unilever zegt dat de effecten van de ramp nog nauwelijks zijn te voorspellen (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in