Overslaan en naar de inhoud gaan

Trouw zet lezers in voor nieuwe campagne

Vanaf eind augustus komt Trouw met een geïntegreerde wervings-publiekscampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne wil tegelijkertijd twee dingen doen: de aard van Trouw bekendmaken bij potentiële nieuwe abonnees en een band smeden tussen die prospects en de Trouw-lezer/abonnee. In tijdschriften en op de radio nodigt de Trouw-redactie prospects uit om vooral met abonnees te gaan praten als ze willen weten wat voor soort krant Trouw is, want die kunnen dat beter en objectiever vertellen dan de makers van de krant. In de advertentie en radiospot komt alvast een mening van een abonnee aan bod.

related partner content for mobile comes here

In haar eigen krant en via direct mail gaat Trouw vertellen dat de abonnees vragen van buitenstaanders kunnen verwachten over hun krant. Mocht zo'n gesprek soepel verlopen, dan zou het Trouw helemaal niet zo slecht uitkomen als die abonnee dan een (proef)abonnement afsloot, zo meldt het dagblad. Er komt ook een boekje uit over hoe wel en niet te werven plus een programma met aanbiedingen. De campagne moet uiteindelijk naast de gebruikelijke wervingsmethoden voor een extra vaste instroom van abonnementen moet gaan zorgen. Onderzoek wees volgens de PCM-krant uit dat 80 procent van de lezers op enigerlei wijze z'n medewerking aan deze plannen wilde geven.

De campagne werd ontwikkeld door De Frank Pels Company (High Involvement + Frank Pels).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in