Overslaan en naar de inhoud gaan

Trendduiding voor marketeers

De marketeer terug in het strategische zadel brengen. Daarvoor is verdieping in sociaal-culturele trends nodig. Aflevering 1 van een serie.
Kees Elands
Kees Elands
© Kees Elands
Kees Elands
Kees Elands
© Kees Elands

Wat is de belangrijkste trend die wij moeten volgen? Deze vraag hebben wij, bij TrendsActive, in de afgelopen tien jaar aan duizenden marketeers gesteld tijdens conferenties, op heidagen en in workshops. Ongeveer negentig procent van de antwoorden bevat een technologie of een bepaalde product- of markttrend. (AI, robotisering, IoT, craft bier, elektrische fietsen, subscription based e-commerce, de sharing economy, etc.) Als je vervolgens vraagt waarom deze trends nu spelen, blijft het stil. Met andere woorden: er ontbreekt begrip van de context waarin veranderingen plaatsvinden.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in