Overslaan en naar de inhoud gaan

Topadverteerders doen aan internal branding

Ruim de helft (54procent) van 26 ondervraagde topadverteerders ontplooit activiteiten in het kader van internal branding.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij vullen dit beleid zeer verschillend in. In een aantal gevallen benoemen zij hun internal branding activiteiten als interne communicatie. Een kwart van hen heeft nog nooit van het begrip internal branding heeft gehoord. Reden om geen internal branding beleid te voeren zijn onbekendheid met de materie, de verwachting dat deze processen vanzelf vorm krijgen en beperkende randvoorwaarden zoals het ontbreken van budget. Dit blijkt uit een kwalitatief onderzoek uitgevoerd door MBC Communication, adviesbureau voor internal branding en communicatie gericht op gesloten doelgroepen. Aan het onderzoek namen 26 adverteerders uit de top 100 van het Nederlandse bedrijfsleven deel. Van de geïnterviewde organisaties is bijna de helft dienstverlenend. Belangrijkste genoemde doelstellingen voor het voeren van internal branding beleid zijn het creëren van eenduidige communicatie, het bereiken van synergie tussen interne en externe communicatie en het bereiken van de gewenste merkuitstraling om zich te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Daarnaast worden motivatie, enthousiasme en betrokkenheid van medewerkers genoemd als belangrijke doelstellingen. In bijna alle gevallen kennen ondernemingen die zich bezighouden met internal branding de merkwaarden een zeer belangrijke rol toe. Opvallend is dat de merkwaarden in de meeste gevallen in het Engels zijn gesteld.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in