Topadverteerders doen aan internal branding


Zij vullen dit beleid zeer verschillend in. In een aantal gevallen benoemen zij hun internal branding activiteiten als interne communicatie. Een kwart van hen heeft nog nooit van het begrip internal branding heeft gehoord. Reden om geen internal branding beleid te voeren zijn onbekendheid met de materie, de verwachting dat deze processen vanzelf vorm krijgen en beperkende randvoorwaarden zoals het ontbreken van budget. Dit blijkt uit een kwalitatief onderzoek uitgevoerd door MBC Communication, adviesbureau voor internal branding en communicatie gericht op gesloten doelgroepen. Aan het onderzoek namen 26 adverteerders uit de top 100 van het Nederlandse bedrijfsleven deel. Van de geïnterviewde organisaties is bijna de helft dienstverlenend. Belangrijkste genoemde doelstellingen voor het voeren van internal branding beleid zijn het creëren van eenduidige communicatie, het bereiken van synergie tussen interne en externe communicatie en het bereiken van de gewenste merkuitstraling om zich te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Daarnaast worden motivatie, enthousiasme en betrokkenheid van medewerkers genoemd als belangrijke doelstellingen. In bijna alle gevallen kennen ondernemingen die zich bezighouden met internal branding de merkwaarden een zeer belangrijke rol toe. Opvallend is dat de merkwaarden in de meeste gevallen in het Engels zijn gesteld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid