Overslaan en naar de inhoud gaan

Toekomstplannen van TMG in nevelen gehuld

Er is een akkoord met Talpa over samenwerking rond radio en OTT, de in juli gepresenteerde halfjaarcijfers bleken vrij dramatisch. Wat wil…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nu het defintieve oordeel van toezichthouders over de deal met Talpa dichterbij komt (voor eind september moet dit duidelijk zijn) is het goed om nog even naar de halfjaarcijfers van TMG te kijken. De opbrengsten van TMG daalden in het eerste halfjaar van 2016 met 7 procent, naar 353 miljoen euro. Enerzijds door diverse productrationalisaties, anderzijds door dalende advertentieomzetten. Hoewel TMG altijd een positieve toon aanslaat over de ontwikkelingen en de ‘focus op 24/7-strategie’ plus ‘het aangaan van partnerships die leidt tot sterkere merken en meer bereik’, is er wel reden voor zorg.

De belangrijkste punten op een rij:


Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in