RTL adviseert ook bij Talpa in te tekenen


Ondanks het feit dat de deal met Talpa nog ter goedkeuring ligt bij kartelwaakhond NMa ligt, presenteerde RTL gisteren onder voorbehoud de winterprogrammering van vier zenders, inclusief RTL 8.
Omdat niet zeker is dat RTL vanaf medio augustus groen licht heeft van de NMa, heeft RTL een alternatief plan achter de hand en brengt Talpa 26 juli ook gewoon een tarievenkaart voor september uit. Frank Eijken, chief commercial officer RTL Nederland, adviseert adverteerders die ‘graag aanwezig willen zijn rondom een programma uit de Talpa-deal’ bij RTL en ook bij Talpa in te tekenen voor reclametijd. ‘Mocht de NMa langer nodig blijken te hebben voor onderzoek, dan zitten adverteerders in ieder geval goed’, zegt Eijken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRond 10 augustus verwacht hij iets van de NMa te horen. ‘Als RTL groen licht krijgt van de NMa stopt Tien op 18 augustus met uitzenden en vervalt alles bij Tien. Mocht de NMa meer tijd nodig hebben, komen wij met een alternatief schema.’ Over dat schema wil Eijken, die ervan uit gaat dat de NMa instemt met de deal tussen RTL en Talpa, niets zeggen. Hij meldt verder dat er met kabelbedrijven overeenstemming is voor distributie van RTL 8.
Gisteren werd tijdens de winterpresentatie in Studio 22 in Hilversum bekend dat RTL Nederland met zijn vier zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7 en het nieuwe RTL 8 komend seizoen naar een gezamenlijk kijkersaandeel van 35 procent wil. Dat is nu ongeveer 29 procent. Eijken verwacht voor RTL 8 bij de start een aandeel van 3 procent.
RTL laat weten de profielen van de vier zenders aangescherpt te hebben: RTL 4, dat nu een ‘vrouwelijke tint’ heeft, moet met ‘topfilms, series, drama en sport’ een brede familiezender worden. Het voetbal is hier vrijdag, zaterdag en zondag te zien. RTL 5 blijft zich op jongeren tussen de 20 en 24 jaar richten. Mannenzender RTL 7 wordt verstevigd met sport en film en op het nieuwe RTL 8, de vrouwenzender, staat in de vooravond Dr Phil en Oprah geprogrammeerd.
Rond de eredivisiewedstrijden worden de reclameblokken beperkt tot 4 minuten en de topduels komen weer als eerste.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid