Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL adviseert ook bij Talpa in te tekenen

Adverteerders die in september zeker willen zijn van een plek in een reclameblok rond een van de programma’s van Tien kunnen het beste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks het feit dat de deal met Talpa nog ter goedkeuring ligt bij kartelwaakhond NMa ligt, presenteerde RTL gisteren onder voorbehoud de winterprogrammering van vier zenders, inclusief RTL 8.

related partner content for mobile comes here

Omdat niet zeker is dat RTL vanaf medio augustus groen licht heeft van de NMa, heeft RTL een alternatief plan achter de hand en brengt Talpa 26 juli ook gewoon een tarievenkaart voor september uit. Frank Eijken, chief commercial officer RTL Nederland, adviseert adverteerders die ‘graag aanwezig willen zijn rondom een programma uit de Talpa-deal’ bij RTL en ook bij Talpa in te tekenen voor reclametijd. ‘Mocht de NMa langer nodig blijken te hebben voor onderzoek, dan zitten adverteerders in ieder geval goed’, zegt Eijken.

Rond 10 augustus verwacht hij iets van de NMa te horen. ‘Als RTL groen licht krijgt van de NMa stopt Tien op 18 augustus met uitzenden en vervalt alles bij Tien. Mocht de NMa meer tijd nodig hebben, komen wij met een alternatief schema.’ Over dat schema wil Eijken, die ervan uit gaat dat de NMa instemt met de deal tussen RTL en Talpa, niets zeggen. Hij meldt verder dat er met kabelbedrijven overeenstemming is voor distributie van RTL 8.

Gisteren werd tijdens de winterpresentatie in Studio 22 in Hilversum bekend dat RTL Nederland met zijn vier zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7 en het nieuwe RTL 8 komend seizoen naar een gezamenlijk kijkersaandeel van 35 procent wil. Dat is nu ongeveer 29 procent. Eijken verwacht voor RTL 8 bij de start een aandeel van 3 procent.

RTL laat weten de profielen van de vier zenders aangescherpt te hebben: RTL 4, dat nu een ‘vrouwelijke tint’ heeft, moet met ‘topfilms, series, drama en sport’ een brede familiezender worden. Het voetbal is hier vrijdag, zaterdag en zondag te zien. RTL 5 blijft zich op jongeren tussen de 20 en 24 jaar richten. Mannenzender RTL 7 wordt verstevigd met sport en film en op het nieuwe RTL 8, de vrouwenzender, staat in de vooravond Dr Phil en Oprah geprogrammeerd.

Rond de eredivisiewedstrijden worden de reclameblokken beperkt tot 4 minuten en de topduels komen weer als eerste.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in