Veel klachten over misleidende loterijen
De Consumentenautoriteit heeft de afgelopen tijd driehonderd klachten ontvangen over misleidende loterijen en prijzenfestivals.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De klachten van consumenten kwamen binnen bij een speciaal meldpunt dat in maart werd ingesteld in combinatie met de campagne ‘Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het niet waar'.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De Consumentenautoriteit, de toezichthouder op consumentenrecht en eerlijke handel, zegt dat mensen vooral hebben geklaagd over zogenoemde prijzenfestivals die een prijs in het vooruitzicht stelden, maar waarvoor eerst een product besteld moest worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe organisatie onderzoekt de meldingen die betrekking hebben op misleidende praktijken zelf, zonodig in samenwerking met buitenlandse toezichthouders. Meldingen waarbij sprake is van oplichting gaan naar het Openbaar Ministerie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid