Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel klachten over misleidende loterijen

De Consumentenautoriteit heeft de afgelopen tijd driehonderd klachten ontvangen over misleidende loterijen en prijzenfestivals.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De klachten van consumenten kwamen binnen bij een speciaal meldpunt dat in maart werd ingesteld in combinatie met de campagne ‘Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het niet waar'.

related partner content for mobile comes here

De Consumentenautoriteit, de toezichthouder op consumentenrecht en eerlijke handel, zegt dat mensen vooral hebben geklaagd over zogenoemde prijzenfestivals die een prijs in het vooruitzicht stelden, maar waarvoor eerst een product besteld moest worden.

De organisatie onderzoekt de meldingen die betrekking hebben op misleidende praktijken zelf, zonodig in samenwerking met buitenlandse toezichthouders. Meldingen waarbij sprake is van oplichting gaan naar het Openbaar Ministerie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in