Overslaan en naar de inhoud gaan

Roel van den Borne ceo Omnicom Media Group Netherlands

Hij is nu nog ceo bij Havas Media Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van den Borne maakt per 1 oktober een opvallende transfer in mediabureauland: van Havas Media naar Omnicom Media Group (OMG). Hij wordt er verantwoordelijk voor OMG-bureaus OMD en PHD, plus de labels Annalect, Resolution, Accuen en Fuse.

Omnicom Media Group (onder meer OMD en PHD) was al enige tijd op zoek naar een nieuwe ceo en voerde de afgelopen tijd gesprekken met een aantal kandidaten. De keuze is gevallen op Van den Borne, die het afgelopen jaar bij Havas Media in Nederland een aantal grote nieuwe klanten binnenhaalde. 

Er zat een - tijdelijk - managementteam dat in november benoemd werd na het  van ceo Hans Horneman en directieleden Esther Hendriks en Henk Plessius. Dat team bestaat uit Hank van Dijk, managing director van OMD; Patrick Molleman, managing director PHD, Olger Smit managing director digital en Richard Veenstra, cfo van OMG Nederland.

related partner content for mobile comes here

Van den Borne leidde Havas Media sinds de tweede helft van 2009. Hij was daarvoor managing director bij CBS Outdoor Netherlands en had ook functies bij Randstad en Viacom.

Ceo Colin Gottlieb van Omnicom Media Group EMEA: ‘Roel is een sterke, ambitieuze leider en een krachtige persoonlijkheid. De afgelopen tijd is hij een erg succesvolle bureau ceo gebleken. Roel is resultaat gedreven en focust sterk op digitale innovatie.’

Roel van den Borne meldt zelf dat hij klaar is voor zijn volgende uitdaging. Gezien mijn inzichten, ervaring, ambitie en commitment wil ik heel graag Omnicom Media Group een industry leader in Nederland maken. Die positie heeft het al internationaal. Mijn hoofddoel is bij te dragen aan de businessresultaten van onze klanten door in media steeds te innoveren en digitalisering voorop te stellen.’

Omnicom Media Group Netherlands heeft met klant Ziggo nu een van de grotere adverteerders van Nederland. Andere klanten zijn onder meer Renault, Nissan, PepsiCo, McDonald’s, Achmea, PlayStation, Efteling, Heinz en easyJet.

Wie Van den Borne bij Havas Media gaat opvolgen, is nog niet bekend.


Foto: Rick Romkes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in