Overslaan en naar de inhoud gaan

Reklame Rakkers negatief over verbod snoepreclame

Stichting Reklame Rakkers verwacht geen enkel effect van een verbod op snoepreclame voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar, zoals vorige week…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stichting pleit voor het verbeteren van de mediawijsheid van kinderen door middel van opvoeding en onderwijs. De Reklame Rakkers zijn het niet eens met een verbod op reclame voor kinderen tussen 7 en 12 jaar oud. ‘Daarmee onthoudt de maatschappij zich van de verantwoordelijkheid om kinderen op een veilige manier op te leiden tot bewuste en kritische kinderconsumenten.’

related partner content for mobile comes here

Reklame Rakkers: ’Het gezamenlijk creëren van een verantwoorde commerciële omgeving, waarbinnen kinderen de gelegenheid krijgen om op een veilige manier met traditionele en nieuwe vormen van commercie te leren omgaan, is misschien een minder populaire maatregel maar levert betere resultaten op en is gebaseerd op de visie dat kinderen recht hebben op educatie over de wereld om hen heen.’

Ook de Vea noemde de in het Convenant Overgewicht voorgestelde stop op snoepreclame voor kinderen tor 12 jaar al 'onzinnig'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in