Reklame Rakkers negatief over verbod snoepreclame


De stichting pleit voor het verbeteren van de mediawijsheid van kinderen door middel van opvoeding en onderwijs. De Reklame Rakkers zijn het niet eens met een verbod op reclame voor kinderen tussen 7 en 12 jaar oud. ‘Daarmee onthoudt de maatschappij zich van de verantwoordelijkheid om kinderen op een veilige manier op te leiden tot bewuste en kritische kinderconsumenten.’
Reklame Rakkers: ’Het gezamenlijk creëren van een verantwoorde commerciële omgeving, waarbinnen kinderen de gelegenheid krijgen om op een veilige manier met traditionele en nieuwe vormen van commercie te leren omgaan, is misschien een minder populaire maatregel maar levert betere resultaten op en is gebaseerd op de visie dat kinderen recht hebben op educatie over de wereld om hen heen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok de Vea noemde de in het Convenant Overgewicht voorgestelde stop op snoepreclame voor kinderen tor 12 jaar al 'onzinnig'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid