Promotie alcohol leidt tot meer probleemdrinkers


De Commissie Gedistilleerd kondigde onlangs aan de gezondheidsvoordelen van alcohol te gaan promoten, onder de titel "Genietend gebruiken mag!". De Commissie vindt dat de overheidsvoorlichting te weinig oog heeft voor de positieve gezondheidseffecten van alcohol. Het NIGZ (Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie) vindt dit onjuist en roept de commissie op het initiatief niet te starten.
Volgens de NIGZ zijn er te weinig onderzochte positieve gezondheidseffecten van alcohol. Er bestaat weliswaar onderzoek dat een verband aantoont tussen alcoholgebruik en het verlagen van de kans op bepaalde vormen van dementie of diabetes, maar hierbij is niet duidelijk in welke gevallen en bij welke personen dat effect zich voordoet en hoe het precies werkt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet NIGZ is verbaasd over het initiatief van de Commissie Gedistilleerd, omdat het volgens het instituut in strijd is met de reclamecode voor alcoholhoudende dranken. Door de voorgenomen promotie-activiteit voor te stellen als voorlichting omzeilt de Commissie de code, meent het NIGZ.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid