Overslaan en naar de inhoud gaan

Promotie alcohol leidt tot meer probleemdrinkers

Het NIGZ is tegen het initiatief van de Commissie Gedestilleerd om de gezonde effecten van alcoholgebruik te gaan promoten. Volgens het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Commissie Gedistilleerd kondigde onlangs aan de gezondheidsvoordelen van alcohol te gaan promoten, onder de titel "Genietend gebruiken mag!". De Commissie vindt dat de overheidsvoorlichting te weinig oog heeft voor de positieve gezondheidseffecten van alcohol. Het (Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie) vindt dit onjuist en roept de commissie op het initiatief niet te starten.

related partner content for mobile comes here

Volgens de NIGZ zijn er te weinig onderzochte positieve gezondheidseffecten van alcohol. Er bestaat weliswaar onderzoek dat een verband aantoont tussen alcoholgebruik en het verlagen van de kans op bepaalde vormen van dementie of diabetes, maar hierbij is niet duidelijk in welke gevallen en bij welke personen dat effect zich voordoet en hoe het precies werkt.

Het NIGZ is verbaasd over het initiatief van de Commissie Gedistilleerd, omdat het volgens het instituut in strijd is met de reclamecode voor alcoholhoudende dranken. Door de voorgenomen promotie-activiteit voor te stellen als voorlichting omzeilt de Commissie de code, meent het NIGZ.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in