Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus wederom uitgeroepen tot Meest Verantwoorde Supermarkt

Voor het derde jaar op rij mag Plus Supermarkt zich de duurzaamste van het land noemen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hattrick, Plus is voor de derde keer achter elkaar uitgeroepen tot de meest duurzame supermarkt van het jaar. Dat blijkt uit het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, dat is uitgevoerd in opdracht van Foodmagazine. De koppositie werd ingenomen met een eindcijfer van 7,58 op het rapport. 

related partner content for mobile comes here

Zes criteria
Het onderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat over het imago van supermarkten op het gebied van duurzaamheid en werd gehouden onder bijna 6 duizend consumenten. Op alle zes onderzochte criteria scoorde PLUS hoge cijfers: klanten en maatschappij, gezondheid, duurzame handel, klimaat, lokale betrokkenheid en medewerkers. 
 
Jury lovend
Het juryrapport: 'Vorig jaar werd PLUS al een échte allrounder genoemd, omdat de keten in alle onderzochte thema’s in de top vijf stond. Dit jaar pakt de supermarkt voor alle onderdelen een podiumplaats. Voor vier van de zes thema’s behaalt de supermarkt zelfs de eerste plaats: gezondheid, klimaat, lokale betrokkenheid en medewerkers. Het is een Sven Kramer en Eric Heijden-achtige dominantie.' 

Runners up
De supermarktketens Jan Linders en Deen haalden respectievelijk de tweede en derde plaats in de strijd om de titel van 'meest duurzame'. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in