Overslaan en naar de inhoud gaan

Kosten reclamefraude wellicht twee keer zo groot als gedacht

Als nieuwe cijfers kloppen, dan worden adverteerders voor een veel groter bedrag opgelicht.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een rapport naar de kosten van reclamefraude op internet, in opdracht van WPP-dochter  en uitgevoerd door de detectie- en fraudespecialisten van suggereert dat de wereldwijde kosten van reclamefraude tot nu sterk zijn onderschat.

related partner content for mobile comes here

Werd tot nu toe aangenomen dat adverteerders wereldwijd voor $7,2 miljard worden gedupeerd, het onderzoek van Adloox becijfert de werkelijke kosten op $12.48 miljard. Dit komt overeen met bijna 20% van de $66 miljard die vorig jaar wereldwijd werd uitgegeven aan digitale reclame.

Waarschuwing

Bij een door e-Marketeer voorspelde groei van de online reclame-uitgaven tot $80 miljard en voortzetting van de reclamefraude, zou het schadebedrag dit jaar uitkomen op $16.4 miljard.

'Deze cijfers zijn een waarschuwing dat er nog veel moet gebeuren,' zegt The&Partnership oprichter Johnny Hornby. 'We hebben de plicht om samen te komen als industrie - van de mediabureaus en brancheorganisaties tot en met de grote online platforms als Google en Facebook en eventueel de overheid, om onze toekomst en die van onze klanten te beschermen.'

Hornby merkt op dat mediabureaus 'tijd, energie en talent moeten investeren in de best mogelijke strategieën en beleid om hun klanten te beschermen'. Dit zouden ze bijvoorbeeld kunnen doen door gebruik te maken van pre-bid ad verificatie.

Verslaving

Dit betekent volgens Hornby echter wel dat adverteerders zullen moeten afkicken van hun verslaving aan goedkope advertising. 'Pre-bid verificatie technologie kost 3 cent per 1000 impressies, ofwel zo'n 2% van de totale mediabestedingen van een merk. Tegenover iedere klant die bereid is om hiervoor te betalen, staat een veel groter aantal klanten die dit niet willen.'

In onderstaande video vertelt Hornby op Sky News waarom Google, Facebook en andere grote platformen audits van derde partijen moeten toestaan 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in