Overslaan en naar de inhoud gaan

PEPPTV: EK Voetbal 2016 trok enorm veel kijkers

De Europese tv-marketingorganisatie maakt de kijkcijfers van Euro 2016 van 18 landen bekend.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

PEPPTV staat voor Pan-European Platform for the Promotion of Television. Het EK Voetbal 2016 zorgde volgens de organisatie in veel Europese landen voor kijkcijferrecords. De gebeurde vooral in landen als Frankrijk, Portugal, Wales en IJsland, omdat deze landen ver in het toernooi kwamen. De officiële cijfers van de finale zijn nog niet bekend, maar tv-zenders zijn er zeker van dat het record van de finale van 2012 (Spanje – Italië) met toen 299 miljoen kijkers wereldwijd wordt gebroken.

related partner content for mobile comes here

Het voetbalevenement trok traditioneel veel kijkers via een tv-scherm, maar steeds meer worden wedstrijden ook bekeken via smarthphones, tablets en computerschermen. Streams van wedstrijden op internet worden meestal gebruikt om de hoogtepunten van de al gespeelde wedstrijden terug te kijken.


 

(Tekst gaat verder onder de afbeelding.)

‘Euro 2016 heeft nog maar eens de kracht van live televisie bewezen, haar vermogen om mensen samen te brengen en de emotionele impact op jong en oud’, zegt Katty Roberfroid (Director General egta) namens PEPPTV (Platform for European Promotion of TV). Volgens haar mogen Europese zenders trots zijn op de cijfers.

‘Door het optellen van de cijfers voor de 18 onderzochte landen alleen, schatten we dat er meer dan 110 miljoen mensen in Europa keken naar de finale. Dat is een Europees equivalent van de Super Bowl’, aldus Roberfroid.

In Nederland keken 4,2 miljoen mensen, waarvan 972.000 jongeren, naar de finale tussen Frankrijk en Portugal. Tijdens deze wedstrijd werden ook 25.063 streams gestart via het online platform van de NPO.



 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in