Out-of-home trend zet door
De Europese consument gaat steeds meer de deur uit om te eten en te drinken. Bovendien gaat hij dat steeds meer op werkdagen doen. Volgens…
In 2006 gaat de gemiddelde Europeaan 1,6 keer per week ‘uit’. Dat is nu 1,4 keer. Op zich geen opmerkelijke stijging, maar niettemin gaat die leiden tot aanzienlijk meer bestedingen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Consumenten zijn steeds meer op zoek naar ‘experience’, genot en gemak. Uitgaan gaat daarom steeds meer tot de ‘routine’ behoren. Vooral op werkdagen zal er meer buiten de deur geconsumeerd gaan worden. Dat leidt niet alleen tot een stijging in bestedingen in eten en drinken, maar ook persoonlijke verzorging. Datamonitor verwacht dat in 2006 861 miljoen extra zal worden uitgegeven aan vooral geuren, make up en haarverzorging.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid