Overslaan en naar de inhoud gaan

Oude wijn in nieuwe zakken?

24 november, Fusion 2005 in Amsterdam. Hét cross-over congres voor communicatie, marketing en DM. Uiteraard was ik ook van de partij, ik…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

24 november, in Amsterdam. Hét cross-over congres voor communicatie, marketing en DM. Uiteraard was ik ook van de partij, ik was toch vooral erg nieuwsgierig wat vooraanstaande visionairs zien als de toekomst in ons vakgebied. Ik moet eerlijk zeggen, over het geheel genomen viel het me tegen.

related partner content for mobile comes here

Hoewel een paar echt reëele en praktische presentaties, heb ik toch vooral veel oude wijn gedronken die verpakt zat in een nieuwe zak. 'Content-driven' werd gepresenteerd als het magische toverwoord voor de komende jaren. Volgens mij is dit niet nieuw (afhankelijk van jouw interpretatie van dit woord :-)), maar noemen we het nu alleen anders.

Luisteren we niet al jaren naar de klant, zetten we deze niet al een decennium voorop, proberen we niet al tijden vanuit de behoeften van de klant te denken? Vanuit de inhoud gedacht, content dus...? We zoeken toch al jaren naar nieuwe manieren om in die behoeften te voorzien, ook in de vorm waarin we die gieten? Er komen alleen nieuwe technologische middelen bij om in die behoeften te voorzien. En die vragen om andere vormen en een creatieve(re) aanpak. En een goed geïntegreerde-communicatieplan. Want de kunst lijkt me niet zozeer om die nieuwe technologische middelen onder de aandacht van de klant te brengen, maar die zo in te zetten dat de klant bij jou of over jou de informatie (content) vergaart die hij zoekt.

Voer voor discussie :-)!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in