Oude wijn in nieuwe zakken?


24 november, Fusion 2005 in Amsterdam. Hét cross-over congres voor communicatie, marketing en DM. Uiteraard was ik ook van de partij, ik was toch vooral erg nieuwsgierig wat vooraanstaande visionairs zien als de toekomst in ons vakgebied. Ik moet eerlijk zeggen, over het geheel genomen viel het me tegen.
Hoewel een paar echt reëele en praktische presentaties, heb ik toch vooral veel oude wijn gedronken die verpakt zat in een nieuwe zak. 'Content-driven' werd gepresenteerd als het magische toverwoord voor de komende jaren. Volgens mij is dit niet nieuw (afhankelijk van jouw interpretatie van dit woord :-)), maar noemen we het nu alleen anders.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLuisteren we niet al jaren naar de klant, zetten we deze niet al een decennium voorop, proberen we niet al tijden vanuit de behoeften van de klant te denken? Vanuit de inhoud gedacht, content dus...? We zoeken toch al jaren naar nieuwe manieren om in die behoeften te voorzien, ook in de vorm waarin we die gieten? Er komen alleen nieuwe technologische middelen bij om in die behoeften te voorzien. En die vragen om andere vormen en een creatieve(re) aanpak. En een goed geïntegreerde-communicatieplan. Want de kunst lijkt me niet zozeer om die nieuwe technologische middelen onder de aandacht van de klant te brengen, maar die zo in te zetten dat de klant bij jou of over jou de informatie (content) vergaart die hij zoekt.
Voer voor discussie :-)!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid