Overslaan en naar de inhoud gaan

Oude bierglazen moeten stuk

Heineken heeft maar 1 plek voor zijn oude bierglazen, die door de komst van het nieuwe Galaxy-glas kennelijk overbodig zijn geworden: een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft maar 1 plek voor zijn oude bierglazen, die door de komst van het nieuwe Galaxy-glas kennelijk overbodig zijn geworden: een virtuele glasbak (te vinden op de .

related partner content for mobile comes here

Digital branding agency ontwikkelde voor Heineken een online glasbak waar consumenten de komende tijd maar liefst anderhalf miljoen glazen in moeten gooien. Zonde hoor.

Elders op de krijgen de lege tapvaatjes uit de Beertender wel een tweede leven van de bierbrouwer. In een filmpje legt Heineken uit wat je allemaal van een leeg vat kunt maken. Een wekkerradio, bijvoorbeeld. Maar is er geen beter doel voor die anderhalf miljoen oude bierglazen te bedenken?

De glazen worden echter wel gerecycled, aldus Heineken. Lennart Boorsma van Heineken legt uit: 'Met de online glasbak neemt Heineken symbolisch afscheid van het oude Heinekenglas. Iedereen wordt actief betrokken bij de omschakeling. Het oude glaswerk wordt daarnaast daadwerkelijk verzameld en gerecycled.'

Doel van het spel: Glazen gooien, zoveel mogelijk. Een teller houdt bij hoeveel van de anderhalf miljoen glazen er nog gerecycled moeten worden. Voor een groot aantal goede gooiers ligt een
set nieuwe glazen klaar, en de persoon die het allerlaatste glas erin gooit, wint een reis naar Glasgow. Een dag na lancering stond de teller op 1.417.373.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in