Overslaan en naar de inhoud gaan

Opticiens zien online buzz groeien

Media-analist Jaap van Zessen van Buzzcapture brengt voor Tijdschrift voor Marketing branches in kaart. Deze maand: opticiens.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de grafiek zie je het aantal keer dat de ketens genoemd zijn in een online bericht 

Vaak positief in het nieuws

Vier grote opticiens zijn positief in het nieuws geweest het afgelopen jaar. Specsavers werd het meest besproken. Vooral toen de keten aankondigde 30 nieuwe winkels te gaan openen, werden veel berichten geplaatst.

‘Nederlanders kiezen vaak simpelweg voor een lokale opticien omdat er geen alternatief in hun woonplaats is. Door het sluiten van bijvoorbeeld elektronicaketens of schoenenzaken staat in veel binnensteden momenteel ook aardig wat winkelruimte leeg’, aldus de directeur in een veelgeciteerd bericht. De week waarin Hans Anders het meest besproken werd, kondigde het merk aan 20 nieuwe winkels te gaan openen.

Goed nieuws leidt dus tot buzz voor de opticiens. Pearle en Eyewish worden regelmatig genoemd in beursberichten rond moederbedrijf Grand Vision. De grootste piek van het afgelopen jaar werd veroorzaakt door het instorten van de Pearle op de Markt in Den Bosch. Over dit ongeluk, waarbij niemand gewond raakte, werden later vooral op sociale media ook veel grappen gemaakt. Veelgehoord: ‘De aannemer zal wel een verkeerde bril op hebben gehad’.

Dit artikel staat in Tijdschrift voor Marketing nummer 5

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in