Overslaan en naar de inhoud gaan

Nettowinst PCM Uitgevers fors terug

De nettowinst van PCM Uitgevers is gedaald van 75 miljoen gulden in 1999 tot 56,4 miljoen gulden in 2000, zo werd vandaag bekendgemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als reden voert het bedrijf aan dat een reorganisatievoorziening van 18 miljoen gulden om de efficiency te verbeteren onder de buitengewone lasten en een afname van het resultaat deelnemingen. Het bedrijfsresultaat is licht achteruit, van 183,8 miljoen gulden tot 181,5 miljoen gulden wat te danken is aan een “positieve ontwikkeling van het resultaat bij dagbladen, educatieve uitgaven en tijdschriften”, waar tegenover stond aanloopverliezen op het gebied van ict, internet en magazines.

related partner content for mobile comes here

PCM doet geen voorspelling over het lopende jaar, net als Wegener en de Telegraaf.

Over de belangrijkste omzetpost, de dagbladen, meldt PCM dat de omzet van dagbladen en huis-aan-huisbladen op de advertentiemarkt is gestegen met respectievelijk 10 procent en 8 procent. De stijging van de oplageomzet beperkte zich tot 3,5 procent ten gevolge van een neerwaartse oplageontwikkeling die zich in de hele branche voordoet.
Wat betreft de investeringen meldt PCM dat het nieuwe grafische bedrijf in Amsterdam vrijwel klaar is, reden waarom de investeringen de laatste twee jaar op een hoog niveau lagen. “Deze investeringen zijn, evenals acquisities/deelnames in nieuwe activiteiten en de aflossing op langlopende leningen, voldaan uit eigen middelen”, aldus de uitgeverij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in