Overslaan en naar de inhoud gaan

Nettowinst Omnicom stijgt 11 procent

Omnicom Group heeft in het derde kwartaal van dit jaar de nettowinst met 11 procent zien stijgen naar 162 miljoen dollar, in vergelijking…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de VS steeg het bureau-inkomen met 13 procent naar 1,4 miljard dollar, terwijl internationaal het inkomen met 3 procent toenaam naar 1,1 miljard. Over de eerste drie kwartalen steeg de nettowinst met 11 procent naar 538 miljoen dollar en het wereldwijde inkomen met 8 procent naar ruim 7,5 miljard dollar.

related partner content for mobile comes here

De Omnicom-dochters wonnen diverse belangrijke accounts, zoals Bank of America en Lowe. Omnicom-baas John Wren noemde de resultaten van Omnicom ‘de beste in de historie van het concern’, ondanks mindere resultaten in Nederland en Duitsland.

CFO Randy Weisenberger meldde dat de new business in het derde kwartaal 2 miljard dollar was. Een jaar eerder was dat in dezelde periode nog 950 miljoen. Organische groei was een plus van 8,5 procent naar bijna 200 miljoen dollar. Alle takken van het concern deden het goed, behalve public relations. Daar bleven de resultaten gelijk (Adweek).

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in