Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nederlander ontvankelijker voor mobile advertising dan Brit'

Mobile advertising kan bij Nederlanders op meer respons rekenen dan bij de Britten, blijkt uit een onderzoek van Deloitte.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ondervroeg 30.000 consumenten uit 15 verschillende landen. Van de Nederlandse mobiele telefoongebruikers negeert 66 pct mobile advertising, maar heeft ook 28 pct wel eens actie ondernomen naar aanleiding van mobiele advertenties, terwijl dit slechts voor 9 pct van de Britse bellers geldt. In het Verenigd Koninkrijk negeert 88 pct de advertenties. In China liggen die cijfers bijvoorbeeld weer anders: daar heeft 41 pct wel eens actie ondernomen op een mobiele advertentie.

related partner content for mobile comes here

Stephen Ward, partner bij Deloitte: 'Het consumentengebruik van mobiele telefoons is complexer geworden en kan per land verschillen. Ons onderzoek geeft ons een beeld van deze verschillen.' Het rapport - Addicted to connectivity: perspectives on the global mobile consumer - met de uitkomsten werd gisteren gepresenteerd tijdens het Mobile World Congress in Barcelona.

Nederlandse consumenten geven aan dat de volgende factoren positieve invloed kunnen hebben op het accepteren van mobile advertising:

1. Als daardoor gratis gebruik gemaakt kan worden van een app of game (10%);

2. Als er een ‘koopje’ aangeboden wordt (6%);

3. Als de advertentie afkomstig is van een merk of product dat ze waarderen (5%);

4. Als het relevant is voor de locatie waar ze zich bevinden (5%)

Maar aan de andere kant zegt 46 pct van de Nederlandse ondervraagden mobiele advertentieberichten gedeletet te hebben.

Het onderzoek laat daarnaast zien dat sms’en het meest populaire middel blijft voor smartphone gebruikers om te communiceren. Op een dag bezoekt gemiddeld 34 pct van Nederlandse smartphone gebruikers een sociale netwerksite, gebruikt circa de helft email op hun smartphone en 73 pct sms.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in