'Nederlander ontvankelijker voor mobile advertising dan Brit'


Deloitte ondervroeg 30.000 consumenten uit 15 verschillende landen. Van de Nederlandse mobiele telefoongebruikers negeert 66 pct mobile advertising, maar heeft ook 28 pct wel eens actie ondernomen naar aanleiding van mobiele advertenties, terwijl dit slechts voor 9 pct van de Britse bellers geldt. In het Verenigd Koninkrijk negeert 88 pct de advertenties. In China liggen die cijfers bijvoorbeeld weer anders: daar heeft 41 pct wel eens actie ondernomen op een mobiele advertentie.
Stephen Ward, partner bij Deloitte: 'Het consumentengebruik van mobiele telefoons is complexer geworden en kan per land verschillen. Ons onderzoek geeft ons een beeld van deze verschillen.' Het rapport - Addicted to connectivity: perspectives on the global mobile consumer - met de uitkomsten werd gisteren gepresenteerd tijdens het Mobile World Congress in Barcelona.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNederlandse consumenten geven aan dat de volgende factoren positieve invloed kunnen hebben op het accepteren van mobile advertising:
1. Als daardoor gratis gebruik gemaakt kan worden van een app of game (10%);
2. Als er een ‘koopje’ aangeboden wordt (6%);
3. Als de advertentie afkomstig is van een merk of product dat ze waarderen (5%);
4. Als het relevant is voor de locatie waar ze zich bevinden (5%)
Maar aan de andere kant zegt 46 pct van de Nederlandse ondervraagden mobiele advertentieberichten gedeletet te hebben.
Het onderzoek laat daarnaast zien dat sms’en het meest populaire middel blijft voor smartphone gebruikers om te communiceren. Op een dag bezoekt gemiddeld 34 pct van Nederlandse smartphone gebruikers een sociale netwerksite, gebruikt circa de helft email op hun smartphone en 73 pct sms.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid