Overslaan en naar de inhoud gaan

Millennials weten niet waar een wasverzachter voor dient, P&G wil dat veranderen

Procter & Gamble zet marketingoffensief in om het product bekender te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het gaat niet goed met de markt van wasverzachters en Procter & Gamble lijdt daaronder.

related partner content for mobile comes here

De omzet op de Amerikaanse markt van vloeibare wasverzachters daalde van 2007 tot 2015 met 15 procent.  De omzet van wasverzachters daalt zo al ruim tien jaar, zo schrijft . Oorzaken zijn betere wasmachines, wasmiddelen en kleding die beter bestand is tegen vaak wassen. Daarnaast kan was verzachter schadelijk zijn voor sportkleding (als het gaat om bijvoorbeeld een goede vochtafvoer).

Nieuw marketingoffensief

Procter & Gamble, dat in de VS ruim de helft van de wasverzachtermarkt voor zijn rekening neemt (met merken als Bounce, Downy en Gain), zegt dat het koopgedrag van millennials de daling in omzet versterkt. Ze weten niet waar het product voor dient.

Daarnaast willen zij en milieubewuste consumenten juist minder chemicaliën gebruiken.

Dus wordt er een nieuw marketingoffensief ingezet om vooral jongeren weer aan de wasverzachter te krijgen.

Millennials zijn een belangrijke markt voor Procter & Gamble, omdat deze groep nieuw is op de markt, ze ontwikkelen hun wasmethoden. Ze kopen hun eerste wasmachine of krijgen kinderen.

Ingezette middelen

Omdat millennials meer te verleiden staat op de P&G-verpakkingen in de Verenigde Staten inmiddels ‘fabric conditioner’, in lijn met conditioner voor het haar, om zo aan te geven dat het een onderdeel van het wasproces is. Daarnaast communiceert Procter & Gamble dat een wasverzachter de levensduur van kleding verlengt en de was lekker ruikend maakt.

P&G zet ook in op reclamecampagne waarin de voordelen van wasverzachter worden getoond.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

P&G, maar ook concurrent Henkel, geven aan dat de marketingaandacht werkt, de verkopen stijgen. Ook een nieuw product, zogenaamde geurkraaltjes, dragen bij aan de groei. Nielsen berekende dat afgelopen jaar de markt van wasverzachters een groei van 5 procent liet zien.

Foto: 123RF

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in