Overslaan en naar de inhoud gaan

Met mms wordt het niets meer

Mms is geen succes geworden. En zal dat ook niet meer worden. Mobiele e-mail wordt het nu.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Talloze mensen gebruiken hun mobieltje om snapshots te maken. Slechts weinig mensen versturen deze foto’s echter per mms. Van multimedia messaging media - ofwel picture messaging - werd een paar jaar geleden veel verwacht: de telecomindustrie hoopte dat het net zo’n melkkoe zou worden als sms. Dat is niet gebeurd. Het aantal verstuurde mms’jes is zo laag dat sommige belbedrijven de cijfers zelfs geheim houden.

related partner content for mobile comes here

Meerdere redenen dat mms niet van de grond is gekomen:Toen mms in 2002 op de markt kwam, was de technologie er eigenlijk nog niet klaar voor: slechts weinig mobiele telefoons hadden mms-faciliteiten, verstuurde foto’s konden niet op alle mobieltjes worden bekeken, en de belbedrijven waren traag met het aaneenkoppelen van hun netwerken. Toen deze problemen waren opgelost, werden er alweer chiquere diensten aangeboden, zoals muziekdownloads en mobiele tv.

Ook is mms duur - gemiddeld zo’n vier keer zo duur als sms. Volgens prognoses stijgen de mms-inkomsten van 4,7 miljard dollar in 2005 naar 9,4 miljard in 2010 (ter vergelijking: sms gaat van 49,4 naar 76,5 miljard). Internet dringt door tot de mobiele telefoon, en te verwachten is dan ook dat mensen foto’s gaan versturen via mobiele e-mail. Mms is dan een doodlopende weg.

Bron: The Economist

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in