Overslaan en naar de inhoud gaan

Mega media-account Rijk naar Initiative

Het gaat om een voornemen tot gunning. Andere partijen kunnen nog bezwaar maken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Dienst Publiek en Communicatie (DPC) zocht een mediabureau voor zowel strategie, planning, inkoop en administratie.

DPC kondigde in juni vorig jaar aan van een rijksbrede raamovereenkomst voor mediadiensten. De aanbesteding moet volgens DPC ‘leiden tot een raamovereenkomst met één bureau dat alle opdrachten van de deelnemende organisaties kan uitvoeren voor het gehele proces van media: mediastrategie, mediaplanning, media-inkoop en media-administratie’. Dat was nieuw voor de mediabranche. De accounts waren verdeeld over verschillende bureaus: GroupM doet de inkoop, Carat, OMD Nederland en Starcom Nederland de mediastrategie en –planning. Deze contracten lopen op 1 januari 2017 af.

Vijf partijen
Na de inschrijfperiode volgde een selectiefase waarna vijf partijen overbleven. Het ging om GroupM, Dentsu Aegis Network Netherlands, de IPG Mediabrands-bureaus UM en Initiative en Mediaxplain. 

Initiative
Inmiddels is de beslissing gevallen. DPC-projectleider Martijn Akerboom: &;De Rijksoverheid heeft afgelopen vrijdag de deelnemers aan de aanbesteding geïnformeerd over de uitslag (het gunningsbesluit). De gunning van de opdracht is pas definitief, al er geen bezwaren binnenkomen tijdens de standstilltermijn van 25 dagen.&;

Naar verluidt ging het in de laatste fase tussen de IPG Mediabrands Initiative en UM. Ceo Diederik Breijer zegt in een eerste reactie verheugd te zijn. De gunning heeft een grote impact op de organisatie, bevestigt hij. &;We zullen een hoop mensen gaan aannemen. Maar we moeten eerst wachten tot de gunning definitief is.&; Initiative gaat samenwerken met de inkooptak Magna Global.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in