Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer websitebezoekers: hoe?

Meer regel dan uitzondering: prachtige bedrijfssite, geen traffic. Dode site dus.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing- en communicatie-expert John Graham verbaast zich erover dat sites vaak worden gezien als ‘tovermagneten’ die makkelijk traffic aantrekken. Websites vergen echter heel veel energie, net als andere marketingactiviteiten. Een website is niet meer dan een marketingtool die weinig verschilt van andere tools.

related partner content for mobile comes here

De fout die vaak wordt gemaakt, is dat bedrijven zich niet afvragen waarom mensen naar hun site zouden komen: what’s in it for the visitor? Als de site alleen maar gaat over het bedrijf en wat het doet en verkoopt, komt er dus geen hond. Website moeten met andere woorden iets voor de klant doen. Wat is ervoor nodig om klanten aan te trekken? Vier richtlijnen:

1. Er moet financieel commitment zijn, want een website is nooit klaar. Continu onderhoud is nodig; constante verversing, verbetering, aanpassing. Dat kost een hoop geld, veel meer dan de bouw van de site.

2. Er moet ontwerpdeskundigheid zijn. Huisgemaakte sites zien er ook zo uit: amateuristisch en onaantrekkelijk, slecht opgezet, vol teksten met krom taalgebruik en spelfouten.

3. Er zijn magneten nodig, dingen die mensen aantrekken. Dat kan bijvoorbeeld informatie zijn of bepaalde (al dan niet interactieve) functionaliteiten.

4. Er is constante promotie nodig. De website moet in alle advertenties en op alle communicatiedragers staan: briefhoofd, business-cards, facturen, vrachtwagens enzovoort.

< SIZE=1>(direct marketing, juni 2000)<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in