Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel publieke omroep daalt 6 pct

De publieke zenders behaalden in week 35 een gezamenlijk marktaandeel van 35 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is 6 pct minder dan de week ervoor. Nederland 1 behaalde het hoogste marktaandeel op maandag-, woensdag- en vrijdagavond (17 pct), TV2 op dinsdagavond (17 pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (11 pct).

related partner content for mobile comes here

De commerciële zenders deden het ruimschoots beter dan de afgelopen weken. RTL5 steeg 3 pct van 5 naar 8, vanwege de uitzending van de WK kwalificatiewedstrijd Nederland - Ierland. RTL4 steeg 2 pct, van 11 naar 13. Het marktaandeel van Veronica steeg van 8 naar 9 pct. De HMG zenders kwamen daarmee uit op 30 pct.

SBS6 en Net5 behaalden respectievelijk 10 en 4 pct marktaandeel. Fox8 bleef opnieuw steken op 3 pct. In augustus is SBS6 overigens de grootste zender in de doelgroep 20-49 jaar gebleken met een marktaandeel van 13,3 pct. Nederland 1 was de tweede grootste zender met 12 pct, RTL4 behaalde een schamele derde plek met 11 pct marktaandeel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in