Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer tekst doet advertentie goed

Het belang van beeld in advertenties wordt vaak overschat. Wat meer tekst komt de aandacht ten goede, en ook het afbeelden van het logo kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe groter, hoe beter. Dat is de opvatting die met name bij creatieven leeft als het gaat om de werking van advertenties. Daar bedoelen ze meestal mee dat ze veel beeld willen, want dat trekt de aandacht. Ongelijk hebben ze niet, zo blijkt uit langlopend eye-trackingonderzoek van Verify International in Nederland. Meer dan 3600 consumenten namen eraan deel en zij kregen advertenties voorgelegd uit bladen als Panorama, Libelle en Cosmopolitan. De afbeelding bleek belangrijk voor basale aandacht. Maar daarbij deed het er weinig toe of het beeld in de advertentie nu een hele, halve of driekwart pagina besloeg. Om enige verdieping te krijgen in de aandacht van de consument, bleek juist de tekst van belang. Meer woorden zorgen ervoor dat de consument meer tijd neemt voor de advertentie. Opvallend is ook dat het afbeelden van het logo niets aan de aandacht afdoet. De in creatieve kring geliefde stelling dat het logo voor de lezer het sein is om snel de bladzijde om te slaan, gaat dus niet op.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in