Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-sponsoring Bouwfonds effectief

De sponsoring van Bouwfonds van het RTL 4-woonprogramma Van Kavel tot Kasteel blijkt een goed platform om het merk en de merkrelevantie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bouwfonds onderzocht in samenwerking met IP en marktonderzoekbureau Market Response in hoeverre zij met het hoofdsponsorschap van het programma in het eerste seizoen haar doelstellingen heeft bereikt. Ook Mediaedge:cia was nauw betrokken bij dit onderzoek.
De onderzoeksresultaten tonen het effect van tv-sponsoring aan.
Eric Lammerts van Bueren, manager marktonderzoek bij IP: ’Er is onder meer gekeken naar de merkbekendheid, de productbekendheid, en het imago van het merk Bouwfonds. Ook is de zichtbaarheid en de waardering van de sponsoringinzet onder de kijkers onderzocht. Van Kavel tot Kasteel is een relatief klein programma met een laag bereik. Daarom hebben we, zowel voorafgaand als na afloop van de 13 afleveringen in het eerste seizoen, gewerkt met een grote steekproef bij kijkers en niet-kijkers. De gemeten onderzoeksgegevens bewijzen dat je op korte termijn al zichtbare resultaten kunt boeken met de sponsoringinzet.’

related partner content for mobile comes here

Vorige maand startte het tweede seizoen van het RTL 4-woonprogramma Van Kavel tot Kasteel. Bouwfonds is opnieuw hoofdsponsor.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in