Tv-sponsoring Bouwfonds effectief


Bouwfonds onderzocht in samenwerking met IP en marktonderzoekbureau Market Response in hoeverre zij met het hoofdsponsorschap van het programma in het eerste seizoen haar doelstellingen heeft bereikt. Ook Mediaedge:cia was nauw betrokken bij dit onderzoek.
De onderzoeksresultaten tonen het effect van tv-sponsoring aan.
Eric Lammerts van Bueren, manager marktonderzoek bij IP: ’Er is onder meer gekeken naar de merkbekendheid, de productbekendheid, en het imago van het merk Bouwfonds. Ook is de zichtbaarheid en de waardering van de sponsoringinzet onder de kijkers onderzocht. Van Kavel tot Kasteel is een relatief klein programma met een laag bereik. Daarom hebben we, zowel voorafgaand als na afloop van de 13 afleveringen in het eerste seizoen, gewerkt met een grote steekproef bij kijkers en niet-kijkers. De gemeten onderzoeksgegevens bewijzen dat je op korte termijn al zichtbare resultaten kunt boeken met de sponsoringinzet.’
Vorige maand startte het tweede seizoen van het RTL 4-woonprogramma Van Kavel tot Kasteel. Bouwfonds is opnieuw hoofdsponsor.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid