Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer huismerken verkocht

De Nederlandse consument heeft vorig jaar in de supermarkt opnieuw meer huismerken gekocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aandeel van de vaak goedkopere huismerken op de Nederlandse markt is vorig jaar gestegen van 21 naar 22 procent, becijfert de PLMA, de internationale organisatie van huismerkfabrikanten. PLMA-president Brian Sharoff presenteert ze vandaag bij de jaarlijkse beurs voor 'private labels' in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar meldde de PLMA dat het marktaandeel van huismerken tot 24 procent was gestegen, maar uit een 'herberekening' zou inmiddels zijn gebleken dat het feitelijk om 21 procent ging.

Marktleider Albert Heijn zegt het assortiment eigen merken vorig jaar te hebben uitgebreid. Hun aandeel is daardoor verder gestegen. Volgens een woordvoerder van merkfabrikant Unilever grijpt de consument wel weer sneller naar vertrouwde A-merken, nu het economisch beter gaat.
Bron: Het Financieele Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in