Meer huismerken verkocht


Het aandeel van de vaak goedkopere huismerken op de Nederlandse markt is vorig jaar gestegen van 21 naar 22 procent, becijfert de PLMA, de internationale organisatie van huismerkfabrikanten. PLMA-president Brian Sharoff presenteert ze vandaag bij de jaarlijkse beurs voor 'private labels' in Amsterdam.
Vorig jaar meldde de PLMA dat het marktaandeel van huismerken tot 24 procent was gestegen, maar uit een 'herberekening' zou inmiddels zijn gebleken dat het feitelijk om 21 procent ging.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Marktleider Albert Heijn zegt het assortiment eigen merken vorig jaar te hebben uitgebreid. Hun aandeel is daardoor verder gestegen. Volgens een woordvoerder van merkfabrikant Unilever grijpt de consument wel weer sneller naar vertrouwde A-merken, nu het economisch beter gaat.
Bron: Het Financieele Dagblad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid