Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingmanagers bang voor internet

Amerikanen zitten wekelijks 14 uur voor de tv en 14 uur voor het computerscherm. Toch gaat 22 procent van het marketingbudget naar tv en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom zijn CMO’s terughoudend met adverteren op internet? Simpel: ze weten vaak niet goed wat ze met internet aan moeten. Hoe zet je bijvoorbeeld zoekmarketing in voor een tandpastamerk? De grote, gevestigde bureaus zijn de mogelijkheden soms zelf nog aan het aftasten. En senior marketeers zijn opgeleid in andere vaardigheden. Ze zien hun internetminded en database-georiënteerde collega’s soms als analysefreaks.

related partner content for mobile comes here

Maar het is niet of-of, betoogt Gopi Kallayil van Google’s AdSense-marketingteam. ‘Traditionele’ media zijn zeer effectief gebleken in het bouwen van merkbewustzijn en het creëren van vraag. In aanvulling daarop kun je nieuwe media inzetten voor ‘massamicromarketing’: het targetten van een grote hoeveelheid goed afgebakende kleine doelgroepsegmenten. Buiten kijf staat dat de opbrengst van online advertisinginspanningen beter meetbaar is (75 procent) dan van tv-reclame (25 procent). Ook door de premiumprijzen van tv-reclames zal tv minder aantrekkelijk worden voor marketeers.

Marketeers moeten vooral de relatie tussen offline en online media doorgronden, vindt Kallayil. ‘Vaak is moeilijk te doorzien of tv of internet de driver was van een aankoopbeslissing of ander gewenst gedrag.’

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in