Overslaan en naar de inhoud gaan

Luxe merken groeien hard in komende vijf jaar

Het gaat goed met de luxe merken, zelfs in een volwassen markt als West-Europa zal de groei in de komende vijf jaar hoog zijn. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verdict onderzocht in het rapport Global Luxury Retailing 2007 de categorieën fashion/clothing, accessories, watches & jewellery, fragrance & cosmetics en homewares.

related partner content for mobile comes here

De marktonderzoekers er op dat de groei overal plaatsvindt. In de 'volwassen' markten wordt veel meer uitgegeven aan luxe merken en ook in de 'emerging' markets neemt de vraag toe.

Ook in de laatste vijf jaar nam de omzet in deze markten toe. Maar met 31 procent was de groei kleiner dan wat er in de komende jaren gaat gebeuren.

De groei in Japan bedraagt 17 procent in de komende vijf jaar en daarmee is het land de traagste groeier. Azië Pacific (zonder Japan) zal een enorme groei kennen van 173 procent. Europa zit op 62 procent.

De groei wordt mede veroorzaakt doordat luxe merken de distributie steeds meer in eigen hand nemen. De eigen winkels geven meer controle op de retailervaring en uitstraling en dat doet deze merken goed, denkt Verdict.

Ook begint internet langzaam maar zeker een rol te spelen. Steeds meer merken verkopen ook direct via dit kanaal en dat maakt de merken beschikbaar voor nieuwe groepen.

LVMH is overigens de marktleider in deze markt met 10,8 procent van de globale bestedingen. LMVH heeft meer dan 20 merken in zijn stal, zoals Louis Vuitton, Donna Karan, Kenzo, Marc Jacobs, Givenchy en TAG Hauer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in