
Verdict onderzocht in het rapport Global Luxury Retailing 2007 de categorieën fashion/clothing, accessories, watches & jewellery, fragrance & cosmetics en homewares.
De marktonderzoekers er op dat de groei overal plaatsvindt. In de 'volwassen' markten wordt veel meer uitgegeven aan luxe merken en ook in de 'emerging' markets neemt de vraag toe.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeOok in de laatste vijf jaar nam de omzet in deze markten toe. Maar met 31 procent was de groei kleiner dan wat er in de komende jaren gaat gebeuren.
De groei in Japan bedraagt 17 procent in de komende vijf jaar en daarmee is het land de traagste groeier. Azië Pacific (zonder Japan) zal een enorme groei kennen van 173 procent. Europa zit op 62 procent.
De groei wordt mede veroorzaakt doordat luxe merken de distributie steeds meer in eigen hand nemen. De eigen winkels geven meer controle op de retailervaring en uitstraling en dat doet deze merken goed, denkt Verdict.
Ook begint internet langzaam maar zeker een rol te spelen. Steeds meer merken verkopen ook direct via dit kanaal en dat maakt de merken beschikbaar voor nieuwe groepen.
LVMH is overigens de marktleider in deze markt met 10,8 procent van de globale bestedingen. LMVH heeft meer dan 20 merken in zijn stal, zoals Louis Vuitton, Donna Karan, Kenzo, Marc Jacobs, Givenchy en TAG Hauer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee