Overslaan en naar de inhoud gaan

Libresse voert actie voor speciale menstruatie-emoji's

Want meisjes vinden het lastig om over ongesteld zijn te praten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

SCA is met zijn maandverbandmerk Libresse met een campagne en een online petitie begonnen om  menstruatie-emoji&;s, ‘femoji&;s’ toe te voegen aan het officiële Unicode-toetsenbord.

related partner content for mobile comes here

Want wat blijkt: uit onderzoek door Libresse blijkt dat de helft van jonge meiden tussen de 12 en 14 jaar het lastig vindt om over menstruatie te praten.

Emoij&;s beter om gevoelens mee te uiten

Vier op de vijf Britse meisjes tussen de 12 en 14, maar ook de moeders van meisjes in die leeftijdscategorie geven aan het handig te vinden als er emoji&;s zijn om hun gevoelens beter te kunnen uiten, bijvoorbeeld via WhatsApp.

Momenteel willen meisjes wel emoji&;s gebruiken om over hun menstruatie te praten en dat doen ze ook al, maar met het huidige toetsenbord is er veel creativiteit nodig om een punt te maken.

De zes speciaal ontworpen icoontjes hebben allemaal te maken met herkenbare situaties die vrouwen tijdens je menstruatie tegenkomen zoals een opgeblazen gevoel, krampen, PMS en puistjes.

De moet ervoor zorgen dat deze zes speciaal ontworpen menstruatie-emoji&;s (zogenaamde femoji&;s) worden toegevoegd aan het officiële Unicode-toetsenbord.

;s

De petitie loopt tot 21 maart op Change.org. Daarnaast roept het maandverbandmerk meiden op om mee te praten op Facebook en Instagram door de hashtag te gebruiken.

Marian Bron, Libresse-marketingmanager: ‘We willen het voor hen gemakkelijker maken om onderling of met vrienden of ouders over hun menstruatie te praten. Hiermee hopen we een bijdrage te leveren aan het doorbreken van het taboe dat er wereldwijd nog steeds op dit onderwerp rust.’

Procter & Gamble ook in de weer met emoij’s

Jonge meisjes, menstruatie en emoij’s: het is hip dezer dagen. Gisteren kwam Procter & Gamble naar buiten met een onderzoek dat jonge Britse meisjes de bestaande emoij’s stereotiep vinden. Het bedrijf gebruikt dit gegeven in  voor de -campagne voor maandverbandmerk Always.       

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in