Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleine guerrilla in verzekeringsland

Misschien heb je ze de afgelopen dagen al gezien: de abri's met het logo van een bekende verzekeraar, maar dan met de naam 'Datzo' in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Misschien heb je ze de afgelopen dagen al gezien: de abri's met het logo van een bekende verzekeraar, maar dan met de naam 'Datzo' in plaats van de eigen naam. En als marketeer denk ik dan natuurlijk direct "ha, leuk, een nieuwe guerrilla actie". En da's maar goed ook, want we kunnen wel wat vuurwerk gebruiken in verzekeringsland!
(bron foto: )

related partner content for mobile comes here

Enige weken geleden ik al van de komst van . Toen werd de site nog in alle stilte gelanceerd, maar dat is inmiddels aan het veranderen. Want sinds enkele dagen hangt Nederland dus vol met 'Datzo'. Grappig is dat je de logo's van de verzekeraars die op de hak worden genomen direct herkent. Ondanks het feit dat er 'Datzo' staat. Dat zegt in ieder geval iets over de kracht van logo's als die van FBTO, Ohra en Centraal Beheer.

Maar dat is natuurlijk niet waar het Ditzo om te doen is. Ditzo is zich duidelijk aan het afzetten tegen de dienstverlening van andere verzekeraars, die ze blijkbaar tot 'Datzo' hebben omgedoopt. Waar dat uit blijkt? Nou, kijk bijvoorbeeld maar eens op (want dat is tenslotte wat je tegenwoordig doet als je een nieuw merk ziet, direct de url opzoeken). Een site die flink de draak steekt met hoe verzekeraars met klanten omgaan.

Zo stikt de site van de tabbladen, heb je de meest belachelijke verzekeringen, worden verschillende premies lukraak bij elkaar opgeteld, krijg je sleutelhangers cadeau, enzovoorts enzovoorts. En wil je ergens op klikken dan krijg je een disclaimer voor je kiezen, gevolgd door de disclaimer van de disclaimer. Op zich leuk uitgevoerd dus. En behoorlijk gedetailleerd ook. Bel bijvoorbeeld maar eens naar het vermelde telefoonnummer? Puntje voor Ditzo dus.

Maar echt leuk wordt het wanneer je naar de reacties van de in de campagne gebruikte concurrenten kijkt. Zo zag Ohra de bui blijkbaar al een tijdje hangen en hebben ze snel geregistreerd. Om daar vervolgens een gephotoshopte afbeelding van een Datzo abri op te plaatsen (leuk detail: de abri op de desbetreffende foto staat voor het kantoor van Ohra in Arnhem). Puntje voor Datzo.

Daarnaast hebben zowel Ohra, als FBTO als Centraal Beheer ingekocht op datzo, zoals je kan zien wanneer je Datzo als zoekterm intikt bij . Ook weer een puntje voor Datzo dus. Ditzo vind je dan weer niet terug tussen de zoekresultaten, maar dat is vast omdat zij niet geassocieerd willen worden met Datzo. Puntje voor Ditzo dus weer.

Kortom, de strijd is gestart en de partijen houden elkaar nog aardig in evenwicht. Ik ben erg benieuwd wie als eerste de volgende stap gaat zetten. En welke ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in