Overslaan en naar de inhoud gaan

KIJK.nl in augustus sterkste stijger tv-aanbieders

Videoland steeg naar haar hoogste online bereik van het jaar.
On demand kijken
© 123RF
On demand kijken
© 123RF

Het online bereik van videoplatform KIJK.nl is in augustus gestegen naar een maandbereik van 15,1 procent (2.196.000 personen van 13 jaar en ouder, GfK DAM). Hiermee is het de sterkste stijger van de tv-aanbieders ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder.

Dat blijkt uit de nieuwste bereikscijfers van GfK DAM. 

related partner content for mobile comes here

Ziggo GO/TV behaalt met 33 procent nog steeds het hoogste maandbereik, gevolgd door NPO Start (23%), Videoland en RTL XL (allebei 11%).

GfkDAM

KIJK.nl viel in augustus op met de programma’s Chateau Meiland en terugkeer van Lingo. Ziggo GO/TV piekte op sportweekenden, waaronder de Formule 1. NPO Start begon veel van zijn nieuwe programmering in september en daalde licht in online bereik ten opzichte van een jaar eerder.

Videoland steeg wel naar haar hoogste online bereik van het jaar.   

Opvallend is ook dat het bereik onder jongeren bij Videoland relatief hoog ligt: meer dan 53 procent van de bereikten is jonger dan 35 jaar.

Alle bereikscijfers staan hier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in