'Kijk-, luister- én leesgeld voor dagbladen'
Kranten zijn systeemmedia, die een nutsfunctie vervullen. Ze moeten kijk-, lees- én luistergeld krijgen om krantenuitgevers in hun strijd…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Smit is auteur van 'De prooi; blinde trots breekt ABN Amro' en 'Het drama Ahold' en sinds dinsdag officieel hoogleraar in Groningen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In zijn oratie maakt hij de deplorabele staat duidelijk waar de meeste krantenuitgevers zich in bevinden. 'De huidige discussie over de toekomst van de journalistiek wordt beheerst door een zoektocht naar nieuwe verdienmodellen. In de veronderstelling dat het daarna weer gewoon business as usual is. Ik denk dat de ontwrichting dieper gaat. De meeste journalisten lijken te denken, het zal mijn tijd wel duren. Slechts 5 procent (Smit deed 600 enquêtes onder journalisten, red.) ziet internet als kans om de lezer beter te bedienen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: De Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid