
Smit is auteur van 'De prooi; blinde trots breekt ABN Amro' en 'Het drama Ahold' en sinds dinsdag officieel hoogleraar in Groningen.
In zijn oratie maakt hij de deplorabele staat duidelijk waar de meeste krantenuitgevers zich in bevinden. 'De huidige discussie over de toekomst van de journalistiek wordt beheerst door een zoektocht naar nieuwe verdienmodellen. In de veronderstelling dat het daarna weer gewoon business as usual is. Ik denk dat de ontwrichting dieper gaat. De meeste journalisten lijken te denken, het zal mijn tijd wel duren. Slechts 5 procent (Smit deed 600 enquêtes onder journalisten, red.) ziet internet als kans om de lezer beter te bedienen.'
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeBron: De Telegraaf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee