Overslaan en naar de inhoud gaan

'Kijk-, luister- én leesgeld voor dagbladen'

Kranten zijn systeemmedia, die een nutsfunctie vervullen. Ze moeten kijk-, lees- én luistergeld krijgen om krantenuitgevers in hun strijd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Smit is auteur van 'De prooi; blinde trots breekt ABN Amro' en 'Het drama Ahold' en sinds dinsdag officieel hoogleraar in Groningen.

related partner content for mobile comes here

In zijn oratie maakt hij de deplorabele staat duidelijk waar de meeste krantenuitgevers zich in bevinden. 'De huidige discussie over de toekomst van de journalistiek wordt beheerst door een zoektocht naar nieuwe verdienmodellen. In de veronderstelling dat het daarna weer gewoon business as usual is. Ik denk dat de ontwrichting dieper gaat. De meeste journalisten lijken te denken, het zal mijn tijd wel duren. Slechts 5 procent (Smit deed 600 enquêtes onder journalisten, red.) ziet internet als kans om de lezer beter te bedienen.'

Bron: De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in