Overslaan en naar de inhoud gaan

Kant-en-klaar floreert

Het jaar 2001 was voor de VS in veel opzichten geen goed jaar. De economie zakte in, en in veel sectoren vlogen werknemers bij bosjes de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat lijkt op het eerste gezicht tamelijk wonderlijk. Consumenten houden de hand op de knip, dan zal dat toch ook in de supermarkt gelden? Dat valt dus mee. Maar hier geldt dat de Amerikaanse supermarkten het al wat langere tijd zwaar hadden. De dominantie van Wal-Mart nam de laatste jaren nog verder toe (het concern opende in 2001 zijn duizendste supercenter), waarbij de prijzen (alle-dagen-laag) ook al lang het minimumniveau hadden bereikt. Het ging dus al matig, en dan merkt de branche dat het oude adagium ‘mensen zullen altijd blijven eten’ toch weer opgaat.

related partner content for mobile comes here

Productcategorieën die het erg goed deden, waren kant-en-klaarmaaltijden (ruim 10%), farmaceutische artikelen (8%), drank (7%), diepvriesproducten (6%) en brood & afbakproducten (6%).

< SIZE=1>Bron: progressive grocer<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in