Overslaan en naar de inhoud gaan

Gunning (TNT) over de Etcetera-outsource: 200.000 nieuwe klanten

Het besluit van TNT Express om zijn marketingcommunicatie te outsourcen naar Etcetera komt niet voort uit besparingsargumenten, maar houdt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt TNT-ceo Tex Gunning in een vraaggeprek voor Tijdschrift voor Marketing  4, dat 8 april uitkomt. Vorige maand dat TNT en Etcetera een outsource-samenwerking beginnen, onder meer voor het ontwikkelen van een nieuwe Europese strategie en campagne.

related partner content for mobile comes here

Gunning: ‘We hebben eigenlijk nog helemaal niet gekeken naar geld. Pas als we de campagne hebben bedacht, weten we wat we uit gaan geven. Hoe sterker en groter die campagne is, hoe meer we erin steken. Daar ben ik niet terughoudend in.’

Volgens Gunning houdt de opmerkelijke outsource-overeenkomst geen verband met de afgeketste overname van TNT door UPS, waardoor het bedrijf geldt als overnamekandidaat.

Gunning: ‘Wij zien onszelf niet als prooi. Anders hadden we wel een prepare for sale-briefing geschreven. We willen op eigen kracht werken aan een duurzame toekomst. We hebben een Europees roadnetwork dat competitief is met UPS, FedEx en DHL en we gaan op verschillende plaatsen volop investeren. Daar hoort ook het bouwen van een merk bij.’

In het interview licht Tex Gunning toe dat de recent uitgewerkte strategie de ambitie verwoordt om op korte termijn 200.000 nieuwe kleine klanten te verwerven: ‘Dat kunnen we niet doen via een salespush, dat moet via een marketingpush. Vervolgens was de vraag: gaan we daarvoor intern een marketingteam opbouwen, of gaan we dat uitbesteden? We zijn tot de conclusie gekomen dat het beter is om die specifieke marketingtaak te outsourcen. Brandmarketing is een specialisme, en dat moet je door specialisten laten uitvoeren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in