GroupM: wereldwijde bestedingen stijgen 3,4 pct in 2013
GroupM verwacht dat de reclamebestedingen dit jaar met 3,4 procent zullen stijgen. In december werd nog een stijging met 4,5 procent…
Dat blijkt uit het This Year, Next Year rapport van GroupM. Daarmee komen de bestedingen uit op 507 miljard euro. Vorig jaar was dat nog 490 miljard, een plus van 3,6 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
GroupM heeft de raming bvoor 2013 naar beneden bijgesteld vanwege aanhoudende onzekerheid in Europa. Vooral Italië, Spanje, Portugal, Griekenland en Ierland blijven probleemlanden. Daardoor nemen de bestedingen volgens de mediabureaugroep in Europa af met 2,4 procent naar 97 miljard. Wel voorziet GroupM een stijging in 2014 van 1,8 procent in Europa. De wereldwijde bestedingen zouden dan stijgen met 5,1 procent naar 533 miljard dollar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid